czwartek, 13 marca 2014

Domowy pieczony pasztet

Ja tak troszkę wyprzedzając czas chciałam dzisiaj zostawić wpis na domowy pasztet, ktoś powie, że to za wcześnie, ale czas tak szybko leci i zanim się obejrzymy będziemy mieli Święta ja bynajmniej już o nich zaczynam myśleć, ale jak tu nie myśleć o nich kiedy w sklepach już kurczaczki i zajączki wyskakują z co drugiej wystawy. Mój pasztet jest pyszny i trudno mi sobie wyobrazić świąteczny stół bez tego przysmaku.
 Domowy pasztet
 1 kg mięsa wieprzowego u mnie łopatka
1/2 kg boczku
1/2 kg kurczaka
30 dag wątróbki drobiowej
4 jajka
1 cebula
1 bułka kajzerka
1 marchew
1 pietruszka
1 opakowanie przyprawy do pasztetu
Wykonanie:
Mięso razem z boczkiem zalać wodą dodać cebulę, marchew i pietruszkę oraz 2 liście laurowe, lekko osolić i gotować do miękkości pod koniec gotowania dodać podsmażoną wątróbkę i gotować z nią kilka minut.
Przestudzone mięso skręcić przez maszynkę razem z marchewką i pietruszką oraz namoczoną wcześniej bułką ( ja kręcę tylko raz) do masy mięsnej dodać jajka oraz całe opakowanie przyprawy, wszystko dokładnie wymieszać. 
Formę w której będziemy piec pasztet wysmarować masłem i wysypać grubo bułką tartą, następnie napełnić ją masą pasztetową.
Całość piec 90 minut w temp. 180st  po wystudzeniu pokroić w plastry, ale przed podaniem można pasztet świątecznie udekorować.

6 komentarzy:

  1. U mnie zawsze pasztet na Wielkanoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie pasztet często gości na stole, ale na Wielkanoc to już obowiazkowo.

      Usuń
  2. Izionio, a czy mozna pominac watrobke lub zastapic ja jakims innym miesiwem?? Pytanie rowniez o przyprawe do pasztetu...jakiej firm?

    Dziekuje z gory za odpowiedsz i pozdrawiam!

    iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pominąć wątróbkę choć pasztet wtedy zmieni smak bo jednak wątróbka nadaje mu takiego charakteru, moja znajoma zastąpiła ją drobiowymi żołądkami i bardzo sobie chwaliła. Co do przyprawy ja miałam z Kamisu i tylko dlatego, że taka była w sklepie.
      Pozdrawiam, iwona

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody