poniedziałek, 24 marca 2014

Babeczkowe jabłuszka

Znacie zwyczaj szkolnych kiermaszy ze słodyczami, w szkole u moich dziewczyn takie są bardzo często, a ostatnie są charytatywne bo dochód jest przeznaczony na leczenie ich rówieśnika. Wracając do tematu to u mnie w domu jest tak: " Mamo, mamy kiermasz, upieczesz coś, ale pysznego i innego" no i zawsze tutaj u mnie pojawia się problem co to jest to coś "innego" tym razem zrobiłam jabłuszka, a w dekorowaniu dzielnie pomagały mi dziewczyny mając przy tym frajdy całą masę, a po kiermaszu córka wróciła do domu rozpromieniona bo jej jabłuszka rozeszły się na pierwszej przerwie bo były " inne " :)


Babeczkowe jabłuszka

25 dag margaryny
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki wody 
10 dag białej czekolady
2 szklanki mąki
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo:
2 jabłka
2 łyżki mielonych migdałów
czerwony i zielony barwnik spożywczy
kwaskowe  powidła u mnie mirabelkowe
kolorowa masa cukrowa
Wykonanie:
Do garnka włożyć margarynę, dodać cukier i wodę, następnie zacząć podgrzewać na gazie i w momencie kiedy margaryna się rozpuści dodać czekoladę i całość gotować kilka minut na małym palniku od czasu do czasu mieszając, następnie odstawić do przestudzenia.  Do płynnej margaryny z cukrem i czekolada dodać żółtka i ubić całość mikserem w trakcie dodawać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia na koniec delikatnie wymieszać z pianą ubitą z białek. Odłożyć 1/4 ciasta i dodać do niej szczyptę czerwonego barwnika i starte na grubych oczkach tarki jabłka , dokładnie wymieszać do pozostałego ciasta dodać  i szczyptę zielonego barwnika i mielone migdały, dokładnie wymieszać. Foremke z małymi otworami na babeczki zapełnić papilotkami i zielonym ciastem na nie wyłożyć ciasto czerwone.

Piec w temp. 180 st około 20  minut po upieczeniu wystudzić po wierzchu posmarować powidłami, całe babeczki przykryć zieloną i czerwoną masą cukrową z brązowej zrobić ogonki i z innego odcienia zieleni listki.


5 komentarzy:

  1. no córa zadowolona bo ma pomysłową mamę :) świetne te jabłka!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł:) super wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachwycające są :) Podziwiam pomysłowość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super babeczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi miło czytając takie pochwały :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody