piątek, 28 września 2012

Słodki chlebek

Przez dwa dni z rzędu piekłam chlebek i jako nowicjusz w tej dziecinie trzymałam się ściśle przepisu, dzisiaj już była moja inwencja twórcza i wyszło mi z tego coś pysznego :) Mogę śmiało powiedzieć, że to pierwszy mój chleb upieczony w wypiekaczu i z całą pewnością nie ostatni bo ten smak i zapach jest wspaniały, a jaka oszczędność w  portfelu gdyż trzeci dzień na kolacje chleb z masłem i z dżemem :)
Przepis podaję w kolejności dodawanej do wypiekacza.

Słodki chlebek

4 łyżki oleju
320 ml wody
3 łyżki cukru
1,1/2 łyżeczki soli
300 gram mąki pszennej
225 gram mąki kukurydzianej
1,1/3 łyżeczki suszonych drożdzy
Dodatkowo:
3 łyżki  posiekanej żurawiny
2 łyżki mielonych orzechów
Wykonanie:
Po włożeniu składników do wypiekacza chlebek zrobił się praktycznie sam, a piekłam go na programie podstawowym do chleba białego z dużym stopniem zarumienienia skórki.









3 komentarze:

  1. z miodem jeszcze lepszy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. osobiście jadłam chlebek Iwonki jest przepyszny polecam:)!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewa bardzo mi miło, ale wiesz przecież, że ja tylko wszystko włożyłam do maszyny i ona odwaliła całą robotę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody