sobota, 1 września 2012

Ciasto drożdżowe ze śliwkami

Dzisiaj miałam troszkę pracy więc z ciastem poszłam na łatwiznę i zrobiłam tradycyjne drożdżowe.
Przepis z ubiegłorocznego  numeru Przyjaciółki na zdjęciu wyglądał bardzo apetycznie więc się na niego skusiłam, ciasto robi się łatwo i szybko, choć tak szczerze jadłam lepsze, to jest dla mnie za suche, może to wina tego, że troszkę za długo siedział w piekarniku. Został przetrzymany bo tradycyjnie nie nastawiłam minutnika i o nim zapomniałam :(
 Przepis tutaj zostawię bo może ktoś się z nim nie spotkał, a przypadnie mu do gustu.

Ciasto drożdżowe ze śliwkami

Ciasto: 
1/2 kg mąki 
10 dag masła 
1 szklanka mleka 
5 dag drożdży 
3/4 szklanki cukru 
4 żółtka 
Dodatkowo: 
śliwki węgierki 
kruszonka
 cukier puder
Wykonanie:
 W ciepłym mleku rozpuścić drożdże, dodać 1 łyżkę mąki i 1 łyżkę cukru, wymieszać. Resztę cukru utrzeć z żółtkami i dolać do przesianej wcześniej mąki, dodać rozczyn drożdżowy oraz stopione i przestudzone masło.
 Zagnieść gładkie i lśniące ciasto, przykryć i odstawić do wyrośnięcia.
 Prostokątną formę wysmarować tłuszczem i wyłożyć do niej ciasto wierzch posmarować białkiem jajka i ułożyć połówki śliwek. 
Według przepisu ciasto po ponownym wyrośnięciu już nadaje się do pieczenia ja jednak swoje posypałam kruszonką która została mi z wcześniejszego dnia więc nie podaję na nią przepisu. 
Piec około 30 min w temp. 180st po upieczeniu posypać cukrem pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody