poniedziałek, 3 września 2012

Miodowe bułeczki z jabłkami

Było pyszne śniadanko na początek przedszkola więc dla starszych gwiazdeczek musiało być też na początek roku szkolnego, aby dobrze zapoczątkować kolejne 10 miesięcy. W domu ogromne ilości jabłek więc były bułeczki z jabłkami, które  smakują bardzo dobrze posmarowane masłem, dżemem lub takie "suche".

Miodowe bułeczki z jabłkami

15 dkg margaryny
1/2 kg mąki
3 łyżki cukru
4 łyżki miodu
2 jajka
150 ml mleka
3 łyżeczki proszku do pieczenia
2 duże jabłka
Wykonanie:
 Przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia i cukier oraz margarynę pokrojoną w kosteczki, wszystko razem rozcierać, aż powstanie coś w rodzaju kruszonki, dodać wtedy obrane i pokrojone w kostkę jabłka i wymieszać. W kubku ubić miód, mleko i jajka,dolać do ciasta, następnie szybko zagnieść ciasto. Odstawić na 30 min, aby ciasto nam odpoczęło.
 Na stolnicy podsypać dość dużo mąki bo ciasto się klei, maczając dłonie w mące rozciągnąć na placek do 2cm grubości, szklanką wyciąć krążki i uformować bułeczki które ułożyć na wysmarowanej blaszce.
Piec w temp. 200st około 15 min.









8 komentarzy:

  1. Takie bułeczki muszą być przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Na pewno są bardzo smaczne, bo wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. słodkie bułeczki na słodkie poranki

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak Kruszynko,ja już je wcześniej znałam i piekłam moim gwiazdom są przepyszne...jak wszystko od Izioni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Iwonka :) posłodziłaś mi tutaj bardziej jak ja te bułeczki:), ale dziękuję bardzo bo to bardzo miłe :)

      Usuń
    2. Ja tylko stwierdzam fakty Iwonko.

      Usuń
  5. to musiał być pyszny początek przedszkola :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody