środa, 22 sierpnia 2012

Drożdżowe z nadziewanymi śliwkami

Śliwek węgierek w tym roku u mnie jak na lekarstwo, ale na drożdżowe i knedle wystarczyło. W lodówce mam jeszcze porcyjkę śliwek na tradycyjne ciasto drożdżowe z ogromną ilością kruszonki, ale pokombinować też musiałam i tak powstało nadzienie zamiast pestek :), a ciasto wyszło pyszniutkie:)

Drożdżowe z nadziewanymi śliwkami

Ciasto: 
1/2 kostki margaryny 
5 dag drożdży 
1/2 szklanki cukru 
3 szklanki mąki 
3/4 szklanki mleka 
3 jajka 
1 szczypta soli 
Dodatkowo: 
duże śliwki węgierki 
1 banan 
5 dag mielonych orzechów laskowych 
2 łyżki nutelli 
Lukier: 
1 szklanka cukru pudru 
kilka kropli soku z cytryny
Wykonanie:
Ciasto:
 Margarynę rozpuścić i przestudzić, dodać do niej drożdże rozpuszczone w mleku, przesianą mąkę wymieszaną z cukrem i solą oraz 2 jajka i 1 żółtko, wszystko dokładnie wymieszać ja robię to łyżką bo ciasto jest dosyć luźne, ciasto odstawić do wyrośnięcia.

 Śliwki przeciąć wzdłuż na dwie części i usunąć z nich pestki w miejsce pestek ułożyć sporą porcję nadzienia przygotowanego z rozgniecionego banana utartego z nutellą i mielonymi orzechami. 

 Wyrośnięte ciasto wyłożyć na natłuszczoną blaszkę wierzch posmarować pozostałym białkiem i ułożyć na nim śliwki delikatnie je wciskając. 

 Ciasto ponownie odstawić do wyrośnięcia, następnie piec około 35 min w temp. do 180 st po upieczeniu i przestudzeniu polać lukrem utartym z cukru pudru, soku z cytryny i kilku kropli wody.  




4 komentarze:

  1. ostatni też robiłam drożdżowe ze śliwkami, pycha!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. izuniu, bardzo ciekawa wariacja na temat drożdżowego! te nadziane śliwki mnie powaliły.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo, a ciasto było pyszniutkie, zresztą drożdżowe z czym by nie zrobił jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody