wtorek, 28 sierpnia 2012

Bananowy dżem

Dzisiaj zrobiłam troszkę słodkich zapasów na zimowe dni, jednym z nich był pyszny bananowy dżem który moje dzieci bardzo lubią, wiem, że to co dzisiaj powstało to kropla w morzu i trzeba jeszcze to powtórzyć dwa, a nawet trzy razy. Jeśli taką dżemikową akcję powtórzę to morze do grudnia coś zostanie:) Na bananowy dżem musimy kupić bardzo dojrzałe owoce bo takie są najlepsze.

Bananowy dżem

 3 kg bardzo dojrzałych bananów  
1,5 szklanki soku pomarańczowego 
1 łyżeczka cynamonu
Wykonanie:
 Bardzo dojrzałe banany obrać i pokroić w plasterki, dolać do nich sok pomarańczowy i rozgotować na małym gazie, bardzo często mieszając. Ja lubię jak kawałki bananów są jeszcze widoczne i trzymam na gazie do tego momentu, ale jeśli chcemy mieć gładki dżem to wszystko trzeba dokładnie zmiksować. Kiedy dżem ma odpowiednią gęstość dodać cynamon i dokładnie wymieszać. 
Gorący dżem przełożyć do małych słoiczków, zakręcić i odstawić do wystudzenia.









8 komentarzy:

  1. Łał, genialny pomysł :) Dżem bananowy musi smakować genialnie... Koniecznie muszę go zrobić, i dziękuję za umieszczenie tego przepisu :D Dzięki niemu zyskam pyszne zapasy na zimę.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. bananowy dzem - super pomysl! :-) chcialabym taki na tosta! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie próbowałam dżemu bananowego. Chyba czas na nowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmmm nie lubię cynamonu ale banany uwielbiam, muszę wypróbować ale z wanilią. Będzie doskonały do kanapek z masłem orzechowym:)
    www.slodkieslone.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie przepadam za cynamonem, ale tutaj pasuje idealnie.

      Usuń
  5. Wygląda apetycznie, takiego jeszcze nie próbowałam. Świetny pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody