środa, 8 sierpnia 2012

Dżem jabłkowo-bananowy

Dżem robiłam kilka dni temu, ale jakoś brakowało czasu na wstawienie przepisu, więc naprawiam to dzisiaj :). Ten dżem to jeden z tych który jako pierwszy znika z piwnicznych półek, moje dziewczyny bardzo go lubią i to jest bez znaczenia do czego go używają, czy do chleba, czy naleśników lub jak Hania łyżeczką prosto ze słoiczka:)

Dżem jabłkowo-bananowy

2 kg jabłek papierówek 
1 kg bananów 
2 łyżeczki cynamonu 
3/4 kg cukru 
Wykonanie:
 Jabłka obrać i pokroić w mniejsze kawałki ma być ich 2 kg już po obraniu, podlać 1/2 szklanki wody i rozgotować, następnie zmiksować na gładki mus.
Banany obrać i pokroić w plasterki, dodać do musu, dosypać cukier i smażyć na małym płomieniu bardzo często mieszając do momentu, aż banany zmiękną, ale pozostaną jeszcze w widocznych kawałkach pod koniec smażenia dodać cynamon.
 Gorący dżem przełożyć do słoiczków i odstawić do góry dnem. 




3 komentarze:

  1. Ale bym taki dżemik zjadła :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite połączenie. Ciekawa jestem, jak długo może on stać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zagotujesz dżem w słoikach i będziesz miała silną wolę to nawet do wiosny.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody