wtorek, 26 czerwca 2012

Bułki z jagodami

Dzisiaj jeszcze przepis na bułeczki które były upieczone przed wyjazdem i zabrane  w drogę, a już od jutra dzięki pogodzie która nie zachęca do spacerów będą  nowe słodkości :)


Bułeczki z jagodami                                                          

1 kg mąki
1 szklanka cukru
2 jajka
5 dag drożdży
1/2 litra mleka
12 dag masła
Dodatkowo:
około 1 litra jagód
4 łyżki cukru
1 budyń śmietankowy
1 jajko
Wykonanie:
 Drożdże wymieszać w ciepłym mleku razem z 1 łyżką cukru i mąki, rozczyn odstawić do wyrośnięcia. Mąkę przesiać i wymieszać z resztą cukru, dodać jajka, rozpuszczone i przestudzone masło oraz zaczyn drożdżowy, wyrobić gładkie ciasto i odstawić do wyrośnięcia.
 Wyrośnięte ciasto rozciągnąć na stolnicy podsypanej mąką i większą szklanką wyciąć krążki, dnem mniejszej szklanki maczanym w mące w krążkach zrobić dołki. przełożyć ja na natłuszczoną blaszkę i każdą posmarować jajkiem.
      
Jagody wymieszać z cukrem i suchym budyniem, następnie łyżką lekko je ubijając ułożyć w otworach na bułeczkach. Bułki przed pieczeniem jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia, można je dodatkowo posypać kruszonką.

Piec w temp. 180st do 25 min.









6 komentarzy:

  1. buleczki z jagodami sa najlepsze na swiecie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym teraz taką bułeczkę spałaszowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja bym teraz taką bułeczkę spałaszowała!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciepłe drożdżówki są pyszne i też już mam chrapkę na nową porcję pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj robię bułeczki z jagodami pierwszy raz
    Przepis wybrałam zupełnie przypadkowo
    Wyglądają apetycznie
    Mam nadzieję że wszystko pójdzie zgodnie z planem-przepisem
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje mi tylko życzyć smacznego :) i czekać na Twoja opinię:)
      Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody