środa, 13 czerwca 2012

Placuszki z truskawkami

Miałam już nie kupować truskawek bo cena bardzo wysoka, ale puki są to mnie będą kusić i choć po kg, a kupię bo przecież tyle smacznych rzeczy można z nich zrobić. Kupiłam i myślałam co z nich zrobić, aby wszyscy byli zadowoleni i wymyśliłam: zrobię placuszki takie jak pamiętam jeszcze z czasów swojego dzieciństwa:)

Placuszki z truskawkami                                    

2 szklanki mąki
2 jajka3 łyżki cukru
50 g masła

1 szklanka mleka
4 dag drożdży

Dodatkowo: 
lej do smażenia 
cukier puder do posypania 
1 szklanka pokrojonych truskawek
Wykonanie:
Mleko podgrzać i rozpuścić w nim drożdże, dodać do nich łyżkę mąki i łyżkę cukru, wymieszać i odstawić do wyrośnięcia. Mąkę przesiać i dodać do niej utarte z cukrem jajka, wyrośnięty rozczyn i na koniec rozpuszczone masło, dokładnie wszystko wymieszać ma powstać gęste ciasto, następnie odstawić do wyrośnięcia. Do wyrośniętego ciasta dodać pokrojone truskawki i ostrożnie wymieszać. 
 Na patelni nagrzać troszkę oleju i smażyć malutkie placuszki z dwóch stron na złoty kolor. Podawać gorące posypane cukrem pudrem.








2 komentarze:

  1. Placuszki niczym w dzieciństwie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli to nie jest tylko smak mojego dzieciństwa i teraz młodsze pokolenie też zaczyna je poznawać:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody