środa, 17 maja 2017

Kotlety mielone ze szpinakiem

Mielone kotlety wypełnione szpinakiem i pomidorami u mnie w domu sprawdzają się na ciepło do obiadu z dodatkiem ziemniaków i dowolnej surówki, ale to co zostanie na zimno to doskonałe zastępstwo dla zwykłej wędliny. Cienko pokrojone plasterki i do tego chleb z masłem, pycha.


Kotlety mielone ze szpinakiem 

1/2 kg mięsa mielonego wieprzowego
1 bułka kajzerka
1 cebula
1 jajko
przyprawy
dodatkowo:
2 spore garście szpinaku
2 pomidory
2 ząbki czosnku
2 łyżki masła
przyprawy
bułka tarta
olej do smażenia
wykonanie:
Mięso mielone przełożyć do miski, bułkę namoczyć w mleku i po nasiąknięciu odcisnąć z nadmiaru płynu, dodać do mięsa, następnie dodać jajko i startą na tarce cebulę lub bardzo drobno posiekaną.
Zanim wymieszamy mięso dodajemy sól, pieprz do smaku oraz szczyptę tymianku.
Na patelni rozpuścić masło i dodać opłukane oraz dokładnie odsączone liście szpinaku, chwilę przesmażyć, a następnie dodać drobno pokrojony czosnek i pomidory pokrojone w kostkę, wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem, przełożyć do miseczki i wystudzić.
Porcję mięsa rozpłaszczyć na dłoni i na środku ułożyć szpinak
, zlepić i uformować kotlety, następnie obtoczyć w bułce tartej i smażyć na niewielkim ogniu przez kilka minut.




1 komentarz:

  1. Dzięki za pomysł na kolejny obiad! Wyglądają naprawdę pysznie i do tego mój ulubiony szpinak :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody