poniedziałek, 25 marca 2013

Słoneczne bułeczki

Słoneczko dzisiaj tak pięknie świeciło i nawet mróz mi wyjątkowo nie przeszkadzał, a ja  jeszcze będąc w pracy myślałam co zrobić z tą swoją energią i wymyśliłam takie ciepłe bułeczki do poobiedniej kawki. Bułeczki wyszły pyszne i pachnące, poprawiające humor jak słoneczko za oknem.

Słoneczne bułeczki

Ciasto: 
320 ml mleka 
5 dag masła 
55 dag mąki 
8 dag cukru 
1 opakowanie cukru waniliowego 
1 jajko 
2 dag drożdży 
Dodatkowo: 
puszka brzoskwiń 
jajko 
cukier perlisty 

 
Wykonanie:
 Mleko lekko podgrzać i wymieszać z drożdżami dodać cukier oraz 1 łyżkę mąki, wymieszać i odstawić na kilka minut. Mąkę przesiać, dodać rozczyn jajko oraz rozpuszczony i przestudzony tłuszcz, zagnieść gładkie ciasto i odstawić do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto delikatnie rozciągnąć na podsypanej mąką stolnicy i wyciąć kubkiem krążki, dnem mniejszej szklanki na środku zrobić delikatne wgłębienie.
 Bułeczki ułożyć na natłuszczonej blaszce po wierzchu posmarować ubitym jajkiem i w miejscu wgłębienia ułożyć plasterki brzoskwiń.
Bułeczki jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia, przed pieczeniem brzeg bułeczek posypać cukrem. Piec w temp. 190 st około 15-20 min.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody