wtorek, 5 marca 2013

Placuszki z warzywami

Placuszki to był nasz wczorajszy obiad, zrobiłam je tak na próbę i powiem Wam, ze wyszły super. Moja Hania jak większość dzieci jest na bakier z wszystkimi warzywami i tylko zielony ogórek dla niej się liczy dlatego jak zobaczyła co się święci na obiad to już z góry zakładała, że nie będzie tego jadła, lecz ja poprosiłam ją o pomoc w mieszaniu ciasta i sosu przez co potem spróbowała placuszka  bo przecież sama je robiła :), efekt był taki, że zjadła dwa :)

Placuszki z warzywami
 
25 dag mąki pszennej 
1 jajko 
1 łyżeczka sody 
1 szklanka mleka 
1/2 łyżeczki soli 
1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego 
1/4 żółtej papryki 
1/4 czerwonej papryki 
1/2 puszki groszku 
1/2 pęczka szczypiorku 
2 łyżki posiekanej zielonej pietruszki 
1 ząbek czosnku 
Sos śmietanowy: 
250 ml śmietany 12% 
1/4 czerwonej papryki 
szczypiorek 
przyprawy 
Dodatkowo: 
olej do smażenia 
Wykonanie:
Mąkę wymieszać z sodą i przyprawami dodać jajko i mleko, następnie przy pomocy łyżki lub trzepaczki wymieszać gładkie ciasto.
Do gotowego ciasta dodać pokrojone w kosteczkę papryki, posiekany czosnek, odcedzony groszek oraz szczypiorek i pietruszkę, wymieszać i na gorącym oleju smażyć małe placuszki.
 W trakcie smażenia placuszków przygotować sos.
Sos:
 Śmietanę wymieszać z papryką i szczypiorkiem, następnie doprawić do smaku solą oraz pieprzem ja dodałam dodatkowo szczyptę cukru.
 Placuszki podawać ciepłe z dodatkiem sosu śmietanowego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody