poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Racuszki z makiem

Kurczę niby taka kolacja jest mało zdrowa, ale za to jaka smaczna :) Moje córcie lubią racuchy bardzo, choć ponoć te najlepsze robi babcia:), ale  moimi też nie gardzą. Mam nadzieję, że moje racuszki też kiedyś doczekają się miana najlepszych :), ale puki co jeszcze się do tego tytułu tak bardzo nie spieszę choć mając już prawie pełnoletnią córkę to pewnie już bliżej jak dalej.




Racuszki z makiem                                                            

1 szklanka mleka
2.5 szklanki mąki
1/4 szklanki maku
2 łyżki cukru 
2 jajka 
2 dag drożdży
dodatkowo; 
olej do smażenia 
cukier puder do posypania
ewentualnie dowolny dżem
Wykonanie:
Mleko delikatnie podgrzać i rozpuścić w nim drożdże, wymieszać z cukrem i jajkami, następnie dosypać suchy mak i przesianą mąkę, dokładnie wszystko wymieszać starając się wtłoczyć w ciasto dużo powietrza(ciasto jest gęste), wymieszane ciasto odstawić do wyrośnięcia.
 Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju i kłaść łyżką porcję ciasta formując małe placuszki, smażyć na złoty kolor.
 Po usmażeniu odsączyć z nadmiaru tłuszczu i posypać cukrem pudrem. 
 Moje dzieci lubią na gorącą z kleksem dżemu ja na zimno przekrojone jak bułka i posmarowane masłem.







1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody