niedziela, 7 lutego 2016

Ciasteczka z nutellą

Nutella miała swoje święto i z tej okazji nasze wydarzenie  
Nutella to przysmak nie tylko dzieci choć ja nie jestem jakimś wielkim jej zwolennikiem i chyba nigdy nie będą mi smakować z nią kanapki, ale ciasteczka, rogaliki czy inne słodkości to już całkiem inna sprawa :)
Ciasteczka z nutellą to małe słodkości dla których można zwariować bo są pyszne, a nawet przepyszne, zjesz jedno, sięgasz po drugie :)
Moje ciasteczka są upieczone z dodatkiem mąki krupczatki Młynomag  ,  mąka jest najlepsza do kruchych ciasteczek bo dzięki niej ciasteczka wprost się rozpływają w ustach, a jednocześnie są kruche i chrupiące.


Ciasteczka z nutellą 

3 szklanki mąki krupczatki
1 szklanka mielonych orzechów włoskich
1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
2 łyżki syropu barmańskiego o smaku orzechowym
300 gram nutelli
6 dag masła
2 jajka
1/3 szklanki mleka
dodatkowo:
cukier puder
wykonanie:
Do miski wsypać mąkę,
szczyptę  soli i proszek do pieczenia, wymieszać, następnie dodać orzechy mielone i siekane oraz syrop orzechowy, dołożyć  masło, nutellę, jajka i wlać mleko. Wszystkie składniki po prostu dodać do jednej miski i połączyć je ze sobą do uzyskania jednolitego ciasta.
Wymieszane ciasto odstawić do lodówki na minimum godzinę po schłodzeniu z ciasta formować malutkie kuleczki o wielkości orzecha włoskiego i obtoczyć je w cukrze pudrze.


Ciastka ułożyć na wyłożonych papierem blaszkach przy układaniu lekko je spłaszczyć i piec w temp. 180 st około 15 minut.








Zajrzyjcie jeszcze do dziewczyn bo u nich też bardzo słodko :
http://mojekucharzenie-bozena-1968.blogspot.com/2016/02/paczki-pieczone-z-nutella.html
http://domowacukierniaewy.blox.pl/2016/02/Jezynowo-smietankowe-ciasto-z-sucharkami-i-nutella.html
Angelika Kasiak


8 komentarzy:

  1. Ale małe pyszności..dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję :) jak zawsze było mi bardzo miło :)

      Usuń
  2. Aż ślinka cieknie.
    Spróbuję je zrobić na urodzinki córki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich ciasteczek aż żal nie spróbować :) Dziękuję za wspólne pieczenie i do następnego! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne! idealne na przekąskę do pracy, mam nadzieję, że uda mi się przygotować takie ciasteczka z Twojego przepisu! pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyjdą na pewno😊 pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody