czwartek, 4 grudnia 2014

Pierniczki z marmoladą

Pierwsze w tym roku podejście do pierników i coś mi się wydaje, że nie ostatnie :)
 Pierniczki są mięciutkie i rozpływają się w ustach.


Pierniczki z marmoladą

1 kg mąki pszennej
8 żółtek
3 białka
1,5 szklanki cukru
3  łyżki kakao
200 ml śmietany 18%
3 łyżeczki sody
1 opakowanie przyprawy do piernika
25 dag masła
40 dag miodu
dodatkowo:
marmolada 
wykonanie:
Kakao wymieszać z przesianą mąką, dodać przyprawę do piernika. Miód zagotować  z cukrem, dodać masło i wystudzić, dodać do niego żółtka jajek, następnie wszystko wlać  do mąki.W śmietanie rozpuścić sodę i też wlać do mąki na koniec do ciasta dodać ubitą pianę z białek, zagnieść ciasto i odstawić do lodówki na 24 godziny. ( ja wszystko robiłam przy pomocy robota bez brudzenia rąk)
Schłodzone ciasto cienko rozwałkować i szklanką wyciąć krążki na co drugim ułożyć porcję marmolady i przykryć drugim krążkiem, lekko docisnąć boki i foremka w kształcie serduszka wyciąć ciasteczka.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć na niej pierniczki.
Piekarnik nagrzać do 180st i piec około 10-12 minut po upieczeniu dowolnie udekorować lukrem lub polewą czekoladową.



5 komentarzy:

  1. świetne Ci wyszły;) na pewno są smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. :) Czaiłam się żeby je zrobić, może w przyszłym tygodniu... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są warte zrobienia, mój mąż po zjedzeniu solidnej porcji w końcu zapytał " a Ty je kupiłaś czy upiekłaś " myślę, ze to miał być komplement :)

      Usuń
  3. Moje najukochańsze pierniczki! Pięknie Ci wyrosły :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody