poniedziałek, 8 grudnia 2014

Pierożki z soczewicą

Soczewica to coś co w moim domu pojawia się okazjonalnie, ale ostatnio bardzo zaciekawiły mnie pierogi z soczewicą więc postanowiłam spróbować jak smakują i zrobiłam pierożki :)


Pierożki z soczewicą 

1 szklanka soczewicy
1 jajko
1/2 cebuli
1 łyżka masła
1/4 czerwonej papryki
15 dag szynki
ciasto:
2 szklanki mąki
1 jajko
1 łyżka oleju
wykonanie:
Soczewicę rozgotować i dokładnie odcedzić, następnie po wystudzeniu zmiksować do soczewicy dodać szynkę pokrojoną w drobną kosteczkę i paprykę pokrojona w taką sama kostkę, dołożyć cebulę pokrojoną drobno i podsmażoną na maśle oraz przeciśnięty 1 ząbek czosnku, wymieszać dokładnie i doprawić 1/2 łyżeczki suszonego tymianku oraz solą i pieprzem. Kiedy farsz jest już doprawiony dodać do niego jajko i dokładnie wszystko wymieszać.

Ciasto:
Mąkę wysypać na blat dodać do niej jajko, olej, szczyptę soli i szczyptę proszku do pieczenia dolewając wody zagnieść gładkie ciasto pierogowe.
Ciasto cienko rozwałkować i wyciąć malutkie krążki lub użyć tak jak ja formy do pierogów
, zlepione pierożki ugotować w sporej ilości osolonej wody i podawać gorące polane tłuszczem wytopionym z boczku. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody