poniedziałek, 13 stycznia 2014

Sernik Cielaczek

Kiedy w lodówce mamy za mało sera na klasyczny sernik to zawsze możemy zrobić tradycyjnego  "cielaczka", przepis bardzo stary i pewnie wiele osób go zna choć ja ostatnio spotkałam się z tym ciastem pod nazwą " Czarownica" mi się podoba:)


Sernik Cielaczek

Ciasto:
1.5 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1/2 margaryny
3 jajka
3 łyżki kakao
7 łyżek wody
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa serowa:
60 białego sera
3 jajka
2 łyżki stopionej margaryny
3/4 szklanki cukru
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
Dodatkowo:
płatki kokosowe, ale nie są konieczne
Wykonanie:
 Ciasto:
Margarynę rozpuścić, dodać cukier, wodę i kakao, zagotować i wystudzić. Do masy czekoladowej dodać żółtka z 3 jajek oraz przesianą mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia, następnie całość ucierać do momentu, aż pojawią się pęcherzyki powietrza na koniec ciasto delikatnie połączyć  z piana ubita z 6 białek.
Masa serowa:
Ser skręcić i utrzeć utrzeć z cukrem, następnie dodać 3 dodać żółtka, stopioną i przestudzoną margarynę, cały czas ucierać na koniec do masy serowej dodać obie mąki i proszek do pieczenia.

Formę do pieczenia (33 cm na 23 cm)wyłożyc papierem do pieczenia lub wysmarować tłuszczem i wylać do niej całe ciasto na ciasto wyłożyć porcjami ser tak, aby utworzył białe łaty i po wierzchu posypać płatkami kokosowymi.
Piec w temp. 180 st około 40 min.


I jest jeszcze coś o czym dzisiaj chciałam powiedzieć, a dokładnie pochwalić :) i mam nadzieję, że to chwalipięctwo zostanie mi wybaczone :)
Wracam dzisiaj z pracy, a w domu czeka na mnie paczka dostarczona przez kuriera, taka pakaaa   :)
a w niej coś na co czekałam od jakiegoś czasu :)



5 komentarzy:

  1. Urocza nazwa :) Pysznie się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I ciasto i robot prezentują się super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ani cielaczka ani czarownicy do tej pory nie znałam;-) Bardzo podoba mi się Twoje ciacho:-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody