środa, 1 stycznia 2014

Pączki z lukrem

Witam w Nowym Roku :)
Ja na powitanie roku i karnawału przygotowałam pączki z lukrem wyszły bajecznie pyszne choć ciasto jest dość kłopotliwe bo dosyć mocno się klei do dłoni.



Pączki z lukrem


4 szklanki mąki pszennej
4 dag drożdży
1/4 szklanki cukru
1 szklanka ciepłego mleka
1 całe jajko
4 żółtka
5 dag stopionego masła
1 szczypta soli
1 łyżka spirytusu
Lukier:
1 szklanka cukru pudru
kilka kropli soku z cytryny
Dodatkowo:
marmolada
olej do smażenia
smażone skórki z cytrusów
Wykonanie:
Mleko podgrzać i wymieszać z drożdżami, dodać 2 łyżki mąki i połowę cukru, odstawić do wyrośnięcia. Pozostałą mąkę przesiać i wymieszać z resztą cukru oraz solą, dodać przestudzone masło, jajko, żółtka oraz spirytus i wyrośnięte drożdże. Z tych wszystkich składników zagnieść ciasto i odstawić do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto wyjąć na podsypaną mąką stolnicę i rozciągnąć na dość cienki placek i szklanką wyciąć krążki na każdym ułożyć porcję marmolady i uformować pączki, zostawić pod przykryciem na kilka minut do podrośnięcia.
W garnku rozgrzać sporą ilość oleju i smażyć na nim pączki do uzyskania złotego koloru po usmażeniu odsączyć na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.
Cukier puder utrzeć z sokiem cytrynowym i niewielką ilością wody do uzyskania gładkiego lukru.

Przygotowanym lukrem polać pączki i ozdobić skórkami, zostawić do zaschnięcia lukru.




6 komentarzy:

  1. Jak karnawałowo się zrobiło, super! Piękne te pączki, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności:)Szczęśliwego Nowego Roku.Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  3. Ano, na Nowy Rok i karnawał obowiązkowo trzeba wysmażyć! ;D
    I u mnie ostatnio właśnie pąki były, ale nie z marmoladą, tylko z kremem z lekkim %%
    Tobie bardzo ładne wyszły, takie krągłe... to mówisz, że z tego przepisu ciasto przy smażeniu się nie 'rozpływa'? (ja zazwyczaj mam z tym problem, i w rezultacie - pączki-kapcie xD)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego przepisu wychodzą bardzo ładne i smaczne pączki choć tak jak pisałam wcześniej ciasto jest kłopotliwe bo się klei do dłoni
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Fajne pyszności, wyglądają ciekawie na moje oko.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody