niedziela, 26 stycznia 2014

Czekoladowe oponki

Mój mąż miał dzisiaj strasznego głoda na słodkie więc mu tak na szybko po obiadu usmażyłam oponki, a robi się je dosłownie migiem i są bardzo pyszne.

 Czekoladowe oponki 

2,3/4 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki czekolady w proszku
4 żółtka
1/2 szklanki gęstej śmietany 18%
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka wódki
50 dag białego sera ja dałam taki z wiaderka jak do serników
dodatkowo:
gotowa polewa czekoladowa
olej do smażenia
Wykonanie:
Mąkę przesiać na stolnicę, wymieszać z czekoladą i proszkiem do pieczenia, dodać ser, śmietanę oraz żółtka i wódkę z podanych składników zagnieść ciasto. Stolnicę podsypać mąką bo ciasto się klei i rozwałkować na około 1,5 cm, następnie szklanką wyciąć większe krążki, a w nich mniejsze kółeczka.
W płaskim garnku rozgrzać spora ilość oleju i w gorącym smażyć oponki po kilka minut z każdej strony, z wyciętych kółeczek można zagnieść ciasto i ponownie wyciąć oponki, ale można też je usmażyć jak malutkie pączki.
 Usmażone oponki odsączyć na papierze z nadmiaru tłuszczu i ułożyć na kratce po wierzchu polać rozpuszczoną polewą czekoladową i dowolnie ozdobić, następnie zostawić do jej zastygnięcia. 




5 komentarzy:

  1. świetne Ci wyszły, bardzo apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam je, robiłam ale bez czekolady :) Mniam ...
    Zapraszam do polubienia mojego bloga https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek

    OdpowiedzUsuń
  3. oponki kojarzą mi się zawsze z kuchnią mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, a można czekoladę w proszku zastąpić startą czekoladą lub kakao?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody