czwartek, 29 marca 2012

Piaskowa babeczka

W grudniu bardzo mi smakują pierniczki teraz tylko babki lub serniki jak przyjdą Święta to będę przesłodzona i nic nie będę próbować. W trakcie przedświątecznego testowania przepisów wypróbowałam ten który pochodzi z kartki z wyrywanego kalendarza, babka jak to u mnie bywa była za mała, ale cudowna w smaku i pachnąca, a przy tym bardzo puszysta. Efekt jest taki, że jest to druga babka zaliczona do tegorocznych świątecznych wypieków i na tym nie koniec :)

Piaskowa babeczka

5 jajek
1/2 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mąki ziemniaczanej

2 łyżeczki proszku do pieczenia
sok z 1 pomarańczy 
kilka kropli aromatu pomarańczowego 
1/2 szklanki oleju
Wykonanie:
Jajka mieszamy z cukrem i ubijamy do białości, następnie mieszając dosypujemy wymieszane obie mąki z proszkiem do pieczenia, dolewamy olej, kilka kropli aromatu
pomarańczowego i sok wyciśnięty z pomarańczy. Ciasto miksować do uzyskania pęcherzyków powietrza i gotowe przelać do wysmarowanej i wysypanej bułką tartą formy. 
Piec około 50min w temp. 180st.
 Po upieczeniu i wystudzeniu ciasto można polać lukrem lub tylko posypać cukrem pudrem.







1 komentarz:

  1. nie ma to jak smaczna babka.
    ps.warto usunąć weryfikację obrazkową bo wnerwia.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody