poniedziałek, 26 marca 2012

Ciasto z masą cytrynową

Przyznam się uczciwie, że to ciasto nawet mnie zaskoczyło bo zabierając się za nie nawet się nie spodziewałam, że uzyskam taki efekt. Wyszło pysznie i pachnąco. Gorąco polecam bo jest bardzo łatwe, taki zwykły biszkopt i gotowana masa i właśnie ta masa nadaje mu tego czegoś :)


Ciasto z masą cytrynową                            

Ciasto:
6 jajek
1 szklanka mąki 
3/4 szklanki cukru 
skórka otarta z 1/2 cytryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa cytrynowa: 
1/2 margaryny 
1/2 szklanki cukru
1 szklanka śmietany 18%
1 galaretka cytrynowa 
Dodatkowo: 
300 ml śmietany 30%
 1 łyżeczka żelatyny
cukier puder
gorzka czekolada
sok z 1/2 cytryny 

Wykonanie:
Ciasto: 
Białka jajek ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli, następnie dodać cukier i nadal ubijać do białości. Kiedy białka są ubite na sztywną bezę ostrożnie wymieszać ją z żółtkami jajek i połączyć z przesianą i wymieszaną z proszkiem do pieczenia mąką na koniec dodać startą skórkę cytrynową.
 Ciasto wylać do wyłożonej papierem formy i piec w temp. 180st około 30-35min.
 Masa cytrynowa: 
Rozpuścić margarynę i dodać do niej cukier, kiedy cukier się rozpuści dodać śmietanę oraz galaretkę, mieszając zagotować i wystudzić. 
Upieczone, zimne ciasto przekroić na dwa placki i dokładnie nasączyć 1/2 szklanki wody wymieszaną z sokiem wyciśniętym z 1/2 cytryny. Na spodzie ciasta rozsmarować całą masę cytrynową i przykryć drugim plackiem, wierzch ciasta posmarować ubitą śmietaną wymieszaną z żelatyną rozpuszczoną w małej ilości wody oraz dosłodzoną do smaku cukrem pudrem ja dałam 2 łyżki. Całe ciasto posypać startą czekolada i schłodzić w lodówce. 






5 komentarzy:

  1. Pyszności,zjadłabym kawałeczek do kawki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonko zrobiłam i muszę Ci powiedziec,że ta masa jest boska.Już myślimy z dziewczynami nad kolejnymi smakami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało i masz rację z tą masą można kombinować ja też tak robię:),
      Pozdrawiam,

      Usuń
  3. nie napisano jaka to śmietana???kwaśna słodka??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja z 18% spotkałam sie tylko z kwaśną więc taka tutaj jest użyta

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody