czwartek, 8 marca 2012

Drożdżowe róże z makiem

Ciasto drożdżowe to jedno z moich ulubiony, jeśli mamy dobry przepis to możemy z niego wyczarować cuda od małych bułeczek po śliczne i pyszne ciasta.
Lubię ten przepis bo jest łatwy, tani i smaczny, dodatkową jego zaletą jest to, że ciasto bardzo łatwo daje się formować w różne kształty. Dzisiaj poszłam na całkowitą łatwiznę i wykorzystałam gotową masę makową, ale mimo tego ciasto jest pyszne i pachnące.


Róże makowe          
                               

Ciasto:
1/2 kg mąki
1 jajko
1/2 szklanki cukru
3 dag drożdży
1/2 szklanki mleka
12 dag margaryny
dodatkowo:
1/2 puszki gotowej masy makowej
1 jajko
migdały w płatkach
cukier puder
Wykonanie:
W ciepłym mleku rozpuścić drożdże.
 Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem, dodać do niej mleko z drożdżami, jajko oraz rozpuszczoną i przestudzoną margarynę, zagnieść gładkie ciasto. Ciasto odstawić do wyrośnięcia. Kiedy ciasto ładnie wyrośnie wyłożyć ja na stolnicę delikatnie podsypaną mąką i cienko rozwałkować, na rozwałkowany placek wyłożyć masę makową i rozsmarować, następnie zwinąć ciasno jak roladę. Ostrym nożem odcinać porcję ciasta około 5 cm i ułożyć w natłuszczonej formie, wierzch ciasta posmarować jajkiem i posypać migdałami. Jeszcze raz zostawić do podrośnięcia.
 Piec około 50 min w temp. 180st. Po upieczeniu przestudzić i posypać cukrem pudrem. 





























1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody