niedziela, 17 maja 2020

Schab ze szparagami

To był mój pierwszy raz ze szparagami, i był to bardzo dobry pomysł by je spróbować. Ponieważ nigdy wcześniej ich nie przygotowywałam stosowałam się praktycznie w 100% do oryginalnego przepisu. Na pewno to nie był ostatni raz w tym sezonie, i jeszcze kilka dań ze szparagami pojawi się na moim talerzu, bo rodzinie bardzo smakowało.





Schab ze szparagami



Składniki:
500 g schabu bez kości
2 łyżki oleju
1 cebula
3 plasterki wędzonego boczku
400 ml bulionu
1 pęczek zielonych szparagów
posiekany koperek
1/3 szklanki śmietanki 30%
1 łyżeczka mąki pszennej
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
przyprawy

Wykonanie:
Na oleju podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę i boczek. Wlać bulion zagotować.
Schab pokroić na ok 1 cm plasterki i włożyć do gotującego się bulionu. Po zagotowaniu garnek przykryć i gotować na małym ogniu ok 1,5 godziny, aż i mięso będzie kruche. W czasie gotowania 2-3 razy obrócić na drugą stronę.
Odłamać grube i zdrewniałe końce szparagów. Łodygi opłukać i pokroić na plasterki. Główki zostawiamy w całości.
Szparagi wrzucamy do garnka z mięsem. Gotujemy ok. 2 minuty. Wlewamy śmietankę. Zagotować.
Obie mąki mieszamy w ok.1/4 szklanki wody i dodajemy do sosu by go zagęścić i ponownie zagotowujemy całość. Na koniec dodajemy świeży koperek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody