niedziela, 9 lutego 2020

Pączki tradycyjne

Karnawał powoli się kończy, a u mnie pierwsze pączki w tym roku. Miałam kombinować ze smakami, ale w efekcie końcowym padło na tradycyjne z marmoladą, posypane cukrem pudrem. Przyznać się jeszcze muszę, tak się do nich zbierałam, że od początku ( zagniecenie ciasta) do końca ( posypanie pudrem) to dzieło mojej córki. Ten piękny talerz w kwiaty do podania pączków możecie nabyć https://swiatkubeczkow.blogspot.com/2020/02/duzy-talerz-do-ciasta-z-pieknym-makiem.html


Pączki tradycyjne
50 dag mąki pszennej
75 gram cukru
25 gram drożdży
80 gram masła
7 żółtek 
2 łyżki spirytusu 
250 ml mleka 
dodatkowo:
tłuszcz do smażenia ( u mnie smalec)
marmolada wieloowocowa 
cukier puder
wykonanie:
Masło stopić i przestudzić, drożdże rozetrzeć z 2 łyżkami cukru, mąkę przesiać na środku zrobić dołek i wlać do niego płynne drożdże, nie mieszać, odstawić na 10 minut. Żółtka ubić do białości z pozostałym cukrem, następnie dodać je do miski z mąką, dosypać szczyptę soli, dolać spirytus i ciepłe mleko, najlepiej przy pomocy robota z końcówką haka wyrabiać ciasto kilka minut. Pod koniec wyrabiania dolać płynne masło i wyrabiać kolejne kilka minut. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić na około 2 godziny do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto przełożyć na podsypany mąką blat i odrywając malutkie porcje uformować pączki ( wyjdzie 15-16 sztuk), układać na podsypanym blacie i zostawić do podrośnięcia. Rozgrzać tłuszcz do temperatury 175 st ( najlepiej się do tego nadaje frytkownica) i na rozgrzanym tłuszczu smażyć pączki po 3 minuty z każdej strony. Usmażone pączki odsączyć na papierowym ręczniku. Marmoladę przełożyć do worka cukierniczego z końcówką do nadziewania pączków i nadziewać marmoladą ciepłe pączki, odkładać na talerz posypując cukrem pudrem. Pączki można też polać lukrem.  






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody