wtorek, 1 października 2019

Sos pomidorowo-owocowy

W tym roku pomidory ładnie nam obrodziły na działce i sporo z nich zostało przetworzonych na zimowe dni. Sos jest słodkawy, ale też lekko pikantny i moim zdaniem dobrze pasuje do mięs lub pizzy no i oczywiście do makaronu.


Sos pomidorowo-owocowy

1 kg pomidorów
1/2 kg kwaśnych jabłek
1/2 kg moreli lub brzoskwiń
2 cebule
5-6 ząbków  czosnku
1 mała papryczka chili
1 łyżka soli
1 łyżeczka  pieprzu ziołowego
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki octu winnego
wykonanie:
Pomidory, jabłka i morele pokroić w ćwiartki dodać cebulę pokrojoną w piórka, posiekany czosnek i papryczkę ( ja dałam bez pestek), wszystko przełożyć do  garnka, podlać 1/2 szklanki wody, dodać sól oraz pieprz. Garnek przykryć i na małym ogniu gotować około 60 minut, aż pomidory i owoce się rozgotują, następnie całość przetrzeć przez sito lub przecierak. Powstały sos ponownie postawić na gazie, dodać cukier i na małym ogniu często  mieszając odparować do pożądanej gęstości na koniec dodać ocet. Gorący sos przelać do słoików i od razu zakręcić, dla pewności moje słoiki z sosem pasteryzowałam 10 minut w temp. 90st









1 komentarz:

  1. Świetny przepis. Tez spróbuję zrobić taki sos. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody