czwartek, 15 sierpnia 2019

Ciasto z kaszą manną i morelami

Przepis podpatrzony tutaj , ciasto wyszło  smaczne i bardzo ładnie się prezentowało choć przyznam, że moje morelki były wyjątkowo kwaśne i polanie biała czekoladą mało dało :)
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej i szklanka miała pojemność 250 ml.





























Ciasto z kaszą manną i morelami
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka kaszy manny
1 szklanka śmietany ja dałam 12%
15 dag cukru
2 łyżki oleju
2 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo:
około 50 dag moreli
10 dag białej czekolady
2 łyżki mleka
wykonanie:
 Całe jajka ubijamy z cukrem do białości, następnie zmniejszamy obroty robota i dolewamy cienkim strumieniem olej. Mąkę przesiewamy i mieszamy z proszkiem do pieczenia, szczyptą soli oraz kaszą manną, porcjami na zmianę ze śmietaną dodajemy do masy jajecznej, krótko mieszamy.
Ciasto przelewamy do formy ( 33 cm na 22 cm) wyłożonej na dnie papierem do pieczenia na wierzchu układamy pokrojone w cząstki morele.
Pieczemy w temp. 170 st około 30-35 minut po upieczeniu polewamy ozdobnie rozpuszczoną białą czekoladą z dodatkiem mleka.


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody