czwartek, 11 kwietnia 2019

Domowa mielonka na kanapki

Cienką wędzoną kiełbasę oraz białą robię już od jakiegoś czasu, czasami zapakuję jakieś mięsko do słoika lub zrobię szyneczkę w szynkowarze, ale jeszcze nie robiłam takiej grubej kiełbasy jak na kanapki. Myślałam o niej myślałam, aż wreszcie się za nią zabrałam, pokopałam w internecie w poszukiwaniu inspiracji i jakiś wskazówek no i znalazłam kopalnię przepisów klik 
Tym razem nie skorzystałam z konkretnego przepisu, ale się nimi posiłkowałam i powstało coś takiego.
 




























 Domowa mielonka na kanapki 

1 kg mięsa z łopatki wieprzowej
1 kg mięsa z szynki wieprzowej
70 dag surowego boczku
50 dag mięsa na gulasz wołowego
3 ząbki czosnku 
30 gram peklosoli
20 gram soli
15 gram pieprzu mielonego białego
dodatkowo:
osłonka do wędlin
wykonanie:
Mięso z szynki i łopatkę mielimy przez sitko szarpak, boczek mielimy na grubych oczkach, a wołowinę dwa razy na najmniejszych, dodajemy do mięsa drobno posiekany czosnek oraz wszystkie przyprawy. Wyrabiamy bardzo dokładnie masę mięsną ( ma być kleista) i odstawiamy do lodówki na 24 godziny.Osłonkę tniemy na paski o takiej długości jaka chcemy mieć kiełbasę i moczymy kilka minut w ciepłej wodzie, schłodzona masę mięsna ponownie wyrabiamy. Namoczone osłonki na końcach zawiązujemy ciasno sznurkiem i napełniamy ściśle masa mięsną, zawiązane batony odwieszamy na 2-3 godziny.

Parzymy 2 godziny w temp. około 75 st po sparzeniu kiełbasę chłodzimy zimną wodą i odstawiamy do całkowitego wystudzenia.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody