wtorek, 9 kwietnia 2019

Babka ucierana z kakao

Jedna z łatwiejszych i najlepszych babek jakie można upiec nie tylko od święta. Przyznam się  szczerze, że coś mi matematyka nie poszła przy jej robieniu bo źle podzieliłam ciasto i wyszła mi bardzo skromna ta warstwa. Tak czy tak była pyszna :)






























Babka ucierana z kakao 

20 dag masła
8 łyżek oleju
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru
4 jajka
sok wyciśnięty z jednej cytryny
dodatkowo:
2 łyżki kakao
cukier puder
wykonanie:
Miękkie masło utrzeć z cukrem i szczypta soli na puszysty krem, zmniejszyć obroty robota i na zmianę ucierając do kremu dodawać olej na zmianę z żółtkami i sokiem cytrynowym. Kiedy wszystkie składniki się połączą dodajemy przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia na koniec ciasto już przy pomocy łyżki łączymy  pianą ubita z białek.
Formę do babki dokładnie smarujemy masłem i wysypujemy bułka tartą, przekładamy 3/4 całego ciasta, do pozostałego ciasta dodajemy kakao i po wymieszaniu wykładamy na ciasto jasne ( można delikatnie przemieszać, aby warstwy się pomieszały)
Pieczemy w temp. 180st około 45 minut do suchego patyczka, upieczone i wystudzone ciasto przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody