wtorek, 28 listopada 2017

Dyniowe rogaliki

Malutka dynia jaka mi została i tak sobie zapomniana leżała w kąciku skończyła dzisiaj w rogalikach.


Dyniowe rogaliki

40 dag mąki pszennej
7 dag masła
3/4 szklanki mleka
5 dag drożdży
3 łyżki cukru
2 czubate łyżki musu z dyni
2 żółtka
dodatkowo:
1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich lub laskowych
1 łyżka masła
2 łyżki cukru
marmolada wieloowocowa
1 jajko
wykonanie:
Masło rozpuścić, mleko podgrzać i wymieszać w nim drożdże, dodać cukier i 1 łyżkę mąki po wymieszaniu odstawić do podrośnięcia. Mąkę przesiać, dodać do niej żółtka, szczyptę soli oraz mus dyniowy, następnie wlać zaczyn drożdżowy i wymieszać. Przestudzony tłuszcz wlać do ciasta i zagnieść jednolite i lśniące ciasto ( mi tym razem wyszło za luźne i musiałam dodać do ciasta 2 pełne łyżki mąki. Ciasto przykryć i odstawić do wyrośnięcia.
Orzechy wymieszać z cukrem oraz rozpuszczonym masłem.
Wyrośnięte ciasto wyłoży na podsypana mąką stolnicę, podzielić na pół i rozwałkować w miarę cienko, następnie pociąć na trójkąty i każdą porcję ciasta posmarować marmoladą na niej ułożyć nadzienie z orzechów i zaczynając od szerokiego od dołu trójkąta zwinąć rogaliki.
Blaszkę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć na niej rogaliki, odstawić do podrośnięcia przed pieczeniem wierzch rogali posmarować  dodatkowym jajkiem.
Piec w temp. 180 st około 15-20 minut do momentu zrumienienia.



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody