czwartek, 29 grudnia 2016

Zawijaniec z ciasta krucho-drożdżowego

Jeśli chodzi o masę makową to ja zawsze sobie obiecuję, że zrobię sama z takiego ucieranego maku, że odkurzę swoją makutrę, ale zawsze kończy się tak samo :)  w koszyku ląduje puszka gotowej masy makowej. W tym roku nie było inaczej i na koniec skończyłam z gotowcem, ale w końcu po to są one produkowane, aby takie leniuchy jak ja ułatwiały sobie nimi życie. Zawijaniec z makiem to ulubione ciasto mojej Emilki i bez niego u mnie nie odbędą się święta. Do tego zużyłam 1/2 puszki masy bo troszkę ja podrasowałam :) , a ciasto było przepyszne i skończyło się jako pierwsze dlatego na Sylwestra powtórka bo trzeba wykorzystać to co zostało :)


Zawijaniec z ciasta krucho-drożdżowego 

ciasto;
1/2 kg mąki tortowej
1/2 kostki margaryny dobrej u mnie Kasia
50 gram smalcu 
2 łyżki cukru
5 dag drożdży
1 jajko
2 łyżki jogurtu naturalnego gęstego można zastąpić śmietaną
1/4 szklanki mleka
dodatkowo:
1/2 puszki gotowej masy makowej
5 dag masy marcepanowej
2 łyżki posiekanych orzechów i migdałów
1 łyżka skórki pomarańczowej kandyzowanej
kilka kropli aromatu migdałowego
wykonanie:
Zimną margarynę i smalec  posiekać z cukrem, następnie wsypać mąkę, wbić jajko i dołożyć jogurt oraz wlać mleko z rozpuszczonymi w nim drożdżami, szybko zagnieść ciasto.
Masę makową dokładnie wymieszać z masą marcepanową po połączeniu się mas dodać do niej orzechy, migdały, skórkę i aromat, wymieszać.

Ciasto rozwałkować na prostokąt o grubości około 1 cm i posmarować masą makową, następnie zwinąć jak roladę i przełożyć na papier do pieczenia, owinąć ja tym papierem zostawiając luz w obwodzie jak i po kilka cm luzu na końcach " zawiniątka" . Ciasto przełożyć na blaszkę z wyposażenia piekarnika i ułożyć po skosie, odstawić na 30-40 minut do podrośnięcia. Piec w nagrzanym piekarniku w temp. 190 st około 40 minut po upieczeniu od razu rozerwać na nim papier i wystudzić po wierzchu polać lukrem lub tylko posypać cukrem pudrem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody