piątek, 2 grudnia 2016

Pierniczki Katarzynki

Jeśli chcemy na Święta delektować się smakiem tych pierników to już naprawdę jest ostatni moment na ich upieczenie, pierniki po upieczeniu twardnieją i potrzebują troszkę czasu na zmięknięcie. Katarzynki to tradycyjne pierniki znane wszystkim i dla wielu to smak dzieciństwa, moje pierniczki są przepisu z książki  "  Kuchnia Polska" i marzyłam o tym, aby móc je samemu zrobić od momentu kiedy nabyłam książkę. Dobry duszek obdarował mnie tymi cudnymi foremkami i dzięki temu w tym roku na moim stole staną Katarzynki :)





























Katarzynki


Ciasto:
20 dag miodu prawdziwego wielokwiatowego
10 dag cukru
40 dag mąki pszennej
1 jajko
1 opakowanie przyprawy do pierników
1 łyżka kawy inki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
Glazura:
1 szklanka cukru pudru
woda
wykonanie:
Miód podgrzać i wymieszać z cukrem, (cukier ma się rozpuścić ) do słodkiej mieszanki dodać kawę i przyprawę do pierników, wymieszać i odstawić do wystudzenia. Mąkę przesiać do miski i wymieszać z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli, następnie dodać jajko i miód, zagnieść z tego ciasto.
Stolnicę bardzo delikatnie podsypać mąką i rozwałkować ciasto na grubość około 1 cm i foremka wyciąć pierniczki
, ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, piec w temp. 190 st około 12 minut.
Glazura: Cukier puder utrzeć z przegotowaną wodą na płynny i jednolity lukier.
Upieczone i wystudzone pierniczki posmarować bardzo płynnym lukrem, lukier ma spłynąć i tylko zostawić na piernikach cieniutką „skórkę”.
Pierniczki należy upiec odpowiednio wcześniej przed świętami bo muszą zmięknąć. 






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody