niedziela, 23 października 2016

Sernik cytrynowy

Drożdżowe i sernik to moje ulubione ciasta, a ten serniczek wyszedł przepyszny :)






























Sernik cytrynowy 

ciasto;
20 dag margaryny
25 dag mąki pszennej
5 dag kakao
10 dag cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
40 ml cytrynówki lub zwykłej czystej wódki
masa serowa:
1 kg sera w wiaderku na serniki
15 dag margaryny
25 dag cukru
2 budynie śmietankowe
3 jajka
1 cytryna
polewa:
10 dag białej czekolady
2 łyżki mleka
1 łyżeczka soku z cytryny
wykonanie:
Margarynę posiekać z cukrem i szczyptą soli, następnie dodać jajo, wódkę oraz przesianą mąkę wymieszaną z kakao i proszkiem do pieczenia, zagnieść ciasto. Ciasto po zagnieceniu schłodzić około 1 godziny w lodówce. Blaszkę ( 33 cm na 22 cm) wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą na dnie wyłożyć schłodzone ciasto. Zapiec w temp. 160st około 20 minut.
Masa serowa:
Margarynę utrzeć z cukrem na krem do kremu cały czas ucierając na zmianę dodawać ser i po jednym jajku na koniec dodać proszek budyniowy i otartą skórkę z cytryny oraz wyciśnięty sok cytrynowy.
Masę serowa wylać na podpieczone ciasto i piec 1 godzinę w temp. 150st po upieczeniu wystudzić.

Białą czekoladę rozpuścić z dodatkiem mleka i na koniec dodać do niej sok z cytryny, wymieszać i polać wystudzony sernik na wierzchu ozdobić plasterkami cytryny ja ułożyłam plasterki cytryny w rumie.




4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody