piątek, 21 października 2016

Pierogi z serem i szpinakiem

Pierogi to odkrycie kulinarne roku :) dlatego, że po urazie do szpinaku z czasów przedszkolnych omijałam go jak ognia, robiłam niby do niego kilka podejść wcześniej i tylko na podejściach się skończyło. Szpinak kupiłam z twardym zamiarem zrobienia pierogów które uwielbia jeden mały szkrab i zawsze mi mówi " ciocia szpinak jest zdrowy" . Posłuchałam Kacperka i dzisiaj zrobiłam :) wniosek jest jeden byłam strasznie tępa kredka przez te lata bo szpinak jest ok pod warunkiem, że się do niego dobrze podejdzie :) , pierogi smakowały nawet mojej Hani, a w tej sprawie miałyśmy takie samo zdanie.






























Pierogi z serem i szpinakiem 

ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mąki razowej żytniej typ.2000
1 jajko
1 łyżka oliwy z oliwek
szczypta soli
ciepła woda
farsz:
30 dag świeżego szpinaku
25 dag chudego sera białego
20 dag twarogu wędzonego
1 łyżka oliwy z oliwek
1/2 cebuli
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
wykonanie:
Mąki przesypać na stolnicę, dodać sól na środku wbić jajko i dolać oliwę, przemieszać nożem i dolewając ciepłą wodę zagnieść gładkie ciasto ( wodę dolewamy wedle potrzeby bo każda mąka ją inaczej zabiera mi była potrzebna 1 szklanka ) .Ciasto przykryć ściereczką i odstawić na około 30 minut, aby odpoczęło.
Na patelni podgrzać oliwę i podsmażyć na niej cebulę pokrojona w kosteczkę do zrumienionej cebuli dodać umyty i osuszony szpinak oraz przeciśnięty przez praskę czosnek, wymieszać i smażyć całość kilka minut do zmniejszenia się szpinaku i odparowania nadmiaru wody. Do przestudzonego szpinaku dodać pokruszony ser, wymieszać i doprawić do smaku pieprzem tak na pikantnie, a z solą trzeba uważać bo wędzony ser jest słony.
Ciasto bardzo cieniutko rozwałkować i szklanka wyciąć krążki na każdym krążku ułożyć niewielką ilość farszu i zlepić pierogi.
W garnku zagotować sporą ilość osolonej wody i gotować w niej pierogi u mnie ze względu na ciasto były gotowane około 2 minut od wypłynięcia bo normalnie pierogi gotuje tylko do wypłynięcia na powierzchnię, podawać polane podsmażoną cebulką.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody