środa, 21 października 2015

Siekana pasta z grzybów

Opieńki to nie są moje ulubione grzyby, ale do tej pasty nadają się idealnie. Taka pasta to idealny dodatek do zapiekanek lub jako farsz do pasztecików.

Siekana pasta z grzybów 

1 kg obgotowanych opieniek
2 cebule
20 dag masła
1 słoiczek koncentratu pomidorowego
przyprawy
Wykonanie:
Opieńki po obgotowaniu dokładnie odcedzić z wody i przy pomocy robota posiekać, ale nie na mus !! mają być wyczuwalne cząstki grzybów.

Masło rozpuścić na patelni i zrumienić na nim pokrojoną w kostkę cebulę
do podsmażonej cebuli dodać grzyby, dosypać do nich 1 łyżeczkę soli, 1 łyżeczkę pieprzu ziołowego i 1/2 łyżeczki suszonego tymianku na małym gazie często mieszając smażyć grzyby około 20 minut. Po tym czasie do grzybów dodać koncentrat pomidorowy
i mieszając smażyć jeszcze 15 minut na koniec doprawić solą i pieprzem, przełożyć do małych słoiczków
i po zakręceniu pasteryzować 10 minut i po wystudzeniu przechowywać w chłodnym miejscu.


2 komentarze:

  1. No kurcze, o takiej paście nie słyszałam a wygląda znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię ją od kilku lat i specjalnie dla mojego męża bo lubi z jej dodatkiem tosty czy zapiekanki.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody