sobota, 17 października 2015

Biały dżem

Kilka dni temu z ostatnich brzoskwiń zrobiłam taki dżem, często dodaję białą czekoladę do owoców bo bardzo lubię takie połączenie. Dodanie czekolady do brzoskwiń zawsze daje dobry efekt, ale tym razem do dżemu został dodany syrop barmański o smaku migdałowym który zrobił z dżemem takie cuda, że można go łyżeczką ze słoika wyjadać :) Brzoskwinie i syrop były tak słodkie, że nie dodałam grama cukru.


Biały dżem

1,5 kg brzoskwiń już obranych
30 dag białej czekolady
5 łyżek syropu barmańskiego o smaku migdałowym
wykonanie:
Brzoskwinie obrać i pozbawić pestek po obraniu ma być ich 1,5 kg, następnie przełożyć je do garnka i dolać 1/2 szklanki wody, przykryć i rozgotować.
Kiedy owoce całkowicie się rozpadną to zmiksować je na gładki mus który lekko odparować do odpowiedniej gęstości na koniec do owoców dodać połamaną czekoladę i syrop,
mieszając doprowadzić do rozpuszczenia się czekolady ( ewentualnie dosłodzić) jeszcze gorący dżem przełożyć do małych słoiczków i odstawić do góry dnem do wystudzenia.



2 komentarze:

  1. Robiłam taki dżem, pyszny. Tylko szybko trzeba zjeść bo długo nie chce stać taki dżem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie raczej długo nie postoi bo słoiczek za słoiczkiem znika :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody