niedziela, 15 marca 2015

Rolada z jabłkami

Ta rolada już kilka razy wpadała mi w oko, ale za każdym razem coś innego ją spychało na dalszy plan wiec kiedy dostałam zaproszenie na wydarzenie gdzie właśnie ona była gwiazdą to bez zastanowienia przyjęłam propozycje wspólnego pieczenia. Rolada troszkę czekała na swoja kolej na naszym stole, ale od razu podbiła nasze serca i nie raz jeszcze zagości w moim domu. Przepis pojawia się na dwóch moich ulubionych blogach gdzie bardzo często podglądam co dziewczyny fajnego zrobiły, a dzisiaj jest u mnie :) przepis jest tutaj  i  tutaj


Rolada z jabłkami 

ciasto;
6 jajek
1 szklanka mąki tortowej
5 łyżek cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
dodatkowo:
1 kg jabłek
5 łyżek kandyzowanej skórki pomarańczowej
5 dag rodzynek
cynamon
wykonanie:
Przygotowanie ciasta zaczynamy od jabłek które trzeba obrać i pokroić w większą kostkę, blaszkę z wyposażenia  piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia i rozłożyć na nim równą warstwę jabłek po nich posypać skórką pomarańczową, rodzynkami oraz cynamonem i cukrem waniliowym.
Białka ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli do ubitych białek dosypać cukier i dalej ubijać, następnie zmniejszyć obroty robota i miksując dodawać po jednym żółtku, mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia i delikatnie połączyć z ubitymi jajkami
Przygotowanym ciastem zalać jabłka i równo rozsmarować
, blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego do 160st i piec z funkcją termoobieg około 30 minut.
Upieczone ciasto wyjąć z piekarnika przykryć ściereczką i odwrócić do góry dnem najlepiej przy pomocy drugiej blaszki lub deski,  ostrożnie zdjąć papier i przy pomocy ściereczki zwinąć roladę odstawić razem ze ściereczką do wystudzenia.
Zimne ciasto posypać cukrem pudrem choć następnym razem ja poleję je lukrem myślę, ze będzie pasował idealnie.





Rolada gościła tez na stołach:
http://rozowakuchnia.blox.pl/.../Rolada-z-jablkami...
 http://mojekucharzenie-bozena-1968.blogspot.com/.../szybk...


3 komentarze:

  1. Cieszę się i dziękuję że po raz kolejny z nami piekłaś...Pysznie wygląda Twoja rolada..

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście świetny przepis, z którego ja również zamierzam korzystać teraz często. Do zobaczenia przy kolejnym Wspólnym Wypiekaniu!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody