poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Racuszki z bananami

Coś nie mogę wskoczyć ostatnio na odpowiedni tor przez co bardzo zaniedbałam bloga, ale to wszystko przez wydarzenia ostatnich dni. Zwalam winę na remont, pogodę czy pracę  ale prawda jest taka, że ostatnio coś się chyba wypaliłam i brak mi ochoty na pichcenie i wymyślanie choć myślę, ze idzie ku dobremu bo mam ochotę na domowe ciasto:), dzisiaj zrobiłam tylko racuszki, niby tylko .., ale było pysznie :)

Racuszki z bananami

2 szklanki mąki pszennej
2jajka
2 łyżki cukru
400 ml kefiru
2,5 dag drożdży
1 szczypta soli
3 duże banany
dodatkowo:
olej do smażenia
cukier puder


Wykonanie:
Jajka ubić z cukrem i solą, dodać przesianą mąkę i drożdże rozmieszane z kefirem. Wszystkie składniki dokładnie ubić, ciasto ma mieć konsystencję gęstej śmietany. Przygotowane ciasto odstawić  na minimum 40 minut, aby podrosło do wyrośniętego ciasta dodać pokrojone w plasterki banany i delikatnie je wmieszać w ciasto.
Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju i smażyć na nim malutkie placuszki, rumiane z obu stron.
Po usmażeniu osaczyć na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.
Podawać ciepłe posypane cukrem pudrem.


2 komentarze:

  1. Racuchów nie jadłam,ale smakowałam pyszne placuszki bananowe, pyszotka ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody