poniedziałek, 17 czerwca 2013

Drożdżowe ciasteczka

Były już w tym roku bułeczki i ciasto z truskawkami więc dzisiaj dla odmiany ciasteczka. Polecam bo wyszły pysznie.

Drożdżowe ciasteczka 

125 g margaryny 
2.1/4 szklanki mąki pszennej 
1/2 szklanki cukru 
2 jajka 
2.5 dag drożdży 
1 łyżka kwaśnej śmietany 
truskawki 
1 jajko do posmarowania 
cukier perlisty do posypania
Wykonanie: 

 Margarynę posiekać z cukrem, dodać przesianą mąkę, jajka, śmietanę oraz pokruszone drożdże, szybko zagnieść ciasto tak jak kruche.
 Bez czasu na wyrastanie ciasto cienko ( około 1/2 cm) rozwałkować na stolnicy podsypanej sporą ilością mąki i szklanką wyciąć krążki, ułożyć je na wysmarowanej tłuszczem blaszce, następnie każde ciasto posmarować lekko ubitym jajkiem i poukładać na wierzchu plasterki truskawek lekko je wciskając.
 Ciasteczka na koniec posypać cukrem.
Piec w piekarniku nagrzanym wcześniej do temp. 180 st od 15 do 18 min.
 Moje truskawki były dosyć kwaśne więc ciastka po wierzchu posypałam dodatkowo cukrem pudrem.






  Taka ilość truskawek dzisiaj zakupiłam, ale się będzie działo :)

Truskawkowy zawrót głowy 2013

2 komentarze:

  1. Pyszności.
    U mnie z truskawkami na razie tylko ciasto kefirowe było.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody