czwartek, 28 lutego 2013

Upity torcik

Torcik był wyraźnie "upity",  zrobiłam go tak bez specjalnej okazji ot tak do kawy:). Mój mąż który czasami ma za dużo w d.... stwierdził, ze jest dobry, ale z rumem lub wódeczką zamiast wina byłby lepszy no i może ma rację, ale i tak było pysznie:)

Upity torcik

ciasto: 
15 dag mąki pszennej 
15 dag cukru 
5 dag czekolady w proszku 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
8 jaj 
1 szczypta soli 
Masa czekoladowa: 
25 dag masła 
1/2 szklanki cukru pudru 
4 łyżki czekolady w proszku 
1/2 szklanki czerwonego wina 
1 szczypta soli 
Masa wiśniowa: 
1.5 szklani wiśni z kompotu bez pestek 
1 szklanka kompotu wiśniowego 
1 kisiel wiśniowy 
Dodatkowo: 
wino do nasączenia 
10 dag czekolady mlecznej 
Wykonanie:
 Żółtka utrzeć z cukrem na kogel-mogel, następnie dodać przesiana mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i czekoladą oraz solą wszystko delikatnie, ale dokładnie wymieszać na koniec dodać pianę ubita z białek i wymieszać.
Tortownicę (25 cm średnicy) napełnić ciastem i piec około 30 min w temp do 180 st.

 Masa czekoladowa:
 Masło utrzeć z cukrem i czekolada na gładki krem, następnie bardzo ostrożnie dolewać w trakcie ucierania wino na koniec dodać sól.

Masa wiśniowa:
 Na kompocie ugotować kisiel i do gorącego dodać wiśnie, wymieszać i przestudzić.

 Upieczone i wystudzone ciasto przeciąć na trzy krążki i dokładnie nasączyć je winem, następnie na dolnym krążku rozsmarować całą masę wiśniową przykryć drugim i lekko docisnąć teraz posmarować masą czekoladową zostawiając troszkę do dekoracji.
Wierzch ciasta polać rozpuszczoną czekoladą, dowolnie udekorować i schłodzić.
 Ciasto najlepiej smakuje na drugi dzień.



4 komentarze:

  1. Rozpuściłaś Małżonka ;)
    Torcik wygląda wspaniale, mnie właśnie to wino kusi ogromnie... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja teściowa która była bądź co bądź mądrą kobietą zawsze mi mówiła, że przez to dogadzanie jeszcze kiedyś będę płakać. Bo ona raz na jakiś czas coś kupiła w sklepie i upiekła od wielkiego święta to wtedy nawet zakalec mu smakował :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody