poniedziałek, 28 stycznia 2013

Minifocaccia

Miałam nic nie robić po przyjściu z pracy, ale moja Ola miała wenę twórczą i zagniotła ciasto drożdżowe na te cudeńka, wiec pomogłam dziewczynie zrobić, muszę przyznać, ze nawet wyszły smaczne (nie jestem amatorem oliwek). Pomysł na kolację moje dziecko zasięgnęło z książki " 120 wypieków"

Minifocaccia

Ciasto: 
35 dag maki pszennej 
1/2 łyżeczki soli 
1 opakowanie suszonych drożdży 
2 łyżki stopionej margaryny 
250 ml ciepłej wody 
Dodatkowo: 
10 dag oliwek 
1 czerwona cebula 
1 łyżka margaryny 
2-3 suszone pomidory 
przyprawy 
świeże zioła ja miałam majeranek 
Wykonanie;
 Mąkę wsypać do miski i wymieszać z solą oraz drożdżami, następnie dodać tłuszcz i wodę wyrobić gładkie ciasto które odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

 Oliwki pokroić w paseczki i połowę dodać do wyrośniętego ciasta, delikatnie je wgnieść w ciasto, następnie podzielić je na cztery części i uformować z nich okrągłe placki które ułożyć na natłuszczonej blaszce.

 Cebulę pokroić w piórka i podsmażyć na margarynie w trakcie posypać niewielką ilością soli i pieprzu, odstawić do przestudzenia.
Pozostałe oliwki ułożyć na przygotowanych plackach, dołożyć na nie pokrojone w paseczki pomidory oraz cebulę, wierzch posypać świeżo zmielonym kolorowym pieprzem i ziołami, odstawić na kilkanaście minut do podrośnięcia.

 Piekarnik nagrzać do temp. 190st i piec około 25 minut po upieczeniu przestudzić.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody