sobota, 14 lipca 2012

Dżem jabłkowo-wiśniowy

Dzisiaj jak przystało na sobotę dzień był bardzo pracowity i powstało w mojej kuchni sporo pysznych smakołyków, ten dżem jest jednym z nich. Wiśnie były strasznie kwaśne, jabłka też nie mniej, ale dżem wyszedł pyszniutki, dziewczyny już na kolację zjadły jeden słoiczek :)

Dżem jabłkowo-wiśniowy

2 kg wiśni 
2 kg jabłek papierówek 
2 kg cukru 
1 szczypta soli
Wykonanie:
 Wiśnie wydrylować z pestek i rozgotować w trakcie wiśnie puszczają sok więc go odlewać do osobnego garnka i po zagotowaniu z cukrem wlać do butelki. Rozgotowane wiśnie po odlaniu soku przetrzeć przez przecierak. Jabłka umyć i pokroić na mniejsze kawałki razem ze skórką, podlać 1 szklanką wody i też rozgotować, następnie przetrzeć przez przecierak. Po przetarciu wymieszać musy owocowe, dodać sól i cukier ( cukru dodajemy pod własny smak ja nie lubię bardzo słodkich dżemów więc taka ilość mi wystarcza). Wszystko dokładnie wymieszać i gotować na malutkim gazie, często mieszając do zgęstnienia. Gorący dżem przełożyć do słoiczków i odstawić do wystudzenia. Ja mam zamiar dłużej go przechowywać więc dodatkowo słoiki gotowałam kilka minut.






2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody