czwartek, 3 marca 2016

Razowe bułeczki ze słonecznikiem

Ostatnio czuję większy pęd w kierunku kuchni i domowym bułeczkom, tak naprawdę to nie wiem kiedy ostatni raz byłam po bułki w sklepie. Jak tylko zobaczyłam, że po obiedzie zostały mi ziemniaki to od razu wiedziałam, że na kolację będą bułeczki :)
Bułki dzisiaj z dodatkiem mąki żytniej, czarnuszki i słonecznika wyszły przepyszne i tak naprawdę to dla mnie nic już do nich nie potrzeba, no ewentualnie masełko :)


Razowe  bułeczki ze słonecznikiem 

50 dag ziemniaków ugotowanych
600 ml mleka
40 dag mąki żytniej razowej typ 2000
50 dag mąki pszennej chlebowej typ 750
6 łyżek oleju rzepakowego
5 dag drożdży 
1 łyżka cukru
1,5 łyżki soli
1 łyżeczka czarnuszki
dodatkowo:
1 jajko
2 łyżki mleka
słonecznik
wykonanie:
Ziemniaki dobrze utłuc i zmiksować z 400 ml mleka do powstałej masy dodać drożdże rozpuszczone  w pozostałym mleku,
cukier i 4 łyżki mąki pszennej, wymieszać i odstawić na 1 godzinę.
Obie mąki wymieszać i dodać do masy ziemniaczanej, dolać olej i dosypać sól oraz czarnuszkę, ciasto wyrobić najlepiej przy pomocy robota i wyrabiać kilka minut, następnie przykryć i odstawić do wyrośnięcia.
Po wyrośnięciu ciasto przełożyć na podsypany mąką blat, podzielić na pół i uformować wałek z ciasta, następnie lekko go spłaszczyć na szerokość około 10 cm i ostrym nożem pociąć na porcje około 5 cm szerokości i ułożyć je na blaszce do pieczenia ( ja wykładam j\ą papierem do pieczenia).
Jajko wybić i dodać do niego mleko, następnie wymieszać i posmarować bułeczki, posypać ziarnem słonecznika.
Bułeczki po wyrośnięciu piec w temp. 200 st około 25 minut.




 Przepis dodaję do akcji, a szeroki wybór superfood można znaleźć w sklepie internetowym: http://sklepagnex.pl/

Superfood w Twojej kuchni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody