wtorek, 9 czerwca 2015

Kruche z budyniową pianką

Ciasto i pianka samo w sobie już jest smaczne, ale możemy dodać do niego dowolne owoce i za każdym razem będzie inaczej smakować  ja tym razem użyłam mrożonych jagód i było  przepyszne, a jakie by było gdyby jagody były prosto z lasu :)


Kruche z budyniową pianką
ciasto:
25 dag margaryny
2,5 szklanki mąki pszennej
5 łyżek cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 żółtek
 pianka budyniowa:
5 białek
1 szklanka cukru
2 różowe budynie u mnie wiśniowe
1/2 szklanki oleju
dodatkowo:
jagody
Wykonanie:
Margarynę posiekać z cukrem, dodać do niej przesianą  mąkę pszenną wymieszaną z proszkiem do pieczenia na końcu  żółtka jajek,szybko  zagnieść kruche ciasto które schłodzić około 1 godziny w lodówce.
Formę do pieczenia  (30 cm na 20 cm) wysmarować tłuszczem i wysypać tartą bułką, 3/4 całego ciasta rozwałkować na wielkość blaszki i wyłożyć nim jej dno.
Pianka  budyniowa:
Białka jajek ubić na sztywno do ubitych dosypywać porcjami cukier i nadal ubijać na najwyższych obrotach miksera do uzyskania bardzo sztywnej bezy do ubitej bezy wsypać suchy proszek budyniowy, cały czas ubijać na koniec dodać olej i delikatnie  wszystko wymieszać.
 Piankę  budyniową wylać na ciasto po wierzchu posypać jagodami i kruszonką z pozostałego ciasta.
Piec w temp. 190 st około 35-40 minut do suchego patyczka i wysuszonej wierzchniej warstwy bezy budyniowej. 



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody