piątek, 30 maja 2014

Orzechowiec

Ciasto bardziej grudniowe jak majowe, ale chyba ta pogoda za oknem spowodowała u mnie ogromną ochotę na takie ciasto, a może to nadmiar orzechów ? co by to nie było na ciasto miałam ochotę i zrobiłam :)


Orzechowiec

ciasto:
60 dag mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
2 jajka
2 żółtka
20 dag margaryny
3 łyżki miodu
3 łyżki mleka
2 łyżeczki sody
dodatkowo:
20 dag posiekanych orzechów
10 dag masła
4 łyżki cukru
1 budyń waniliowy z cukrem
320 ml mleka
1/2  puszki gotowej masy krówkowej
wykonanie:
Margarynę posiekać z cukrem dodać przesiana mąkę wymieszaną z sodą, jajka oraz żółtka, dolać płynny miód i mleko z tych wszystkich składników zagnieść gładkie ciasto. Gotowe ciasto podzielić na 3 równe części i upiec dwa suche placki, a na trzecim rozsmarować masę orzechową i upiec.
Piec w temp. 180st ok 15 minut ja piekłam w formie o wymiarach (36 cm na 26 cm)
Masa orzechowa:
Na patelni stopić masło, dodać cukier i orzechy chwilkę razem przesmażyć.

Budyń ugotować na mleku i lekko przestudzić.

Upieczone i przestudzone placki przełożyć: na dolnym rozsmarować ciepły  budyń i przykryć drugim plackiem na nim rozsmarować masę krówkową i przykryć ciastem z orzechami, ciasto przykryć folią i wstawić do lodówki na minimum 12 godzin, aby zmiękło i przeszło swoimi smakami choć po dwóch dniach jak dla mnie jest najlepsze bo rozpływa się w ustach.


3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody