wtorek, 16 października 2012

Dyniowe muffiny

Dzisiaj było u mnie bardzo muffinkowo lub babeczkowo, zwał jak zwał, ale było pysznie:)
Zrobiłam tyle ciasta, że brakło mi foremek i zamiast małych muffinek wyszły mi muffiny w dużym rozmiarze :), wyszły pyszne i bardzo pachnące.

Dyniowe muffiny

Ciasto: 
3,5 szklanki mąki 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1 łyżeczka sody 
2 łyżeczki przyprawy do pierników 
1 szklanka cukru 
3/4 szklanki oleju 
 4 jajka 
24 dag musu z dyni 
3/4 szklanki wody 
Orzechowa posypka: 
1/2 szklanki mąki 
1 łyżeczka cynamonu 
1/4 kostki stopionej margaryny 
1/2 szklanki krokantu orzechowego

Wykonanie:
 Orzechowa posypka:
 Rozpuszczoną i przestudzoną margarynę zagnieść jak kruszonkę z cukrem, mąką, cynamonem i orzeszkami. 
Ciasto: 
W misce wymieszać na sucho przesiana mąkę wymieszaną z sodą i proszkiem do pieczenia, cukier oraz przyprawę do piernika. Osobno zmiksować jajka z olejem, wodą i musem z dyni.
 Do suchych składników dolewać mokre cały czas miksując na niskich obrotach miksera.
 Foremki do muffinek napełnić do 3/4 wysokości ciastem i posypać posypką. 
Piec w temp. 175 st około 30 min( moje piekły się nawet 35min ze względu na wielkość) 



9 komentarzy:

  1. wyglądają apetycznie! wprosiłabym się na kawę do Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam :) bo jeszcze w szafce stoi koszyczek z nimi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muffinki piękne wyglądają jak malowane!:) ale te dynie obok to też są ładne :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne są te malutkie :, a muffinki z dużej dyni były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak robisz mus dyniowy, nie mogę znaleźć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tutaj nie podałam bo każdy ma swój sposób ja upiekłam całą dynię w piekarniku, a potem zmiksowałam podzieliłam na porcje po 25 dag i zamroziłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Upiekłam na niedziele do kawy, bardzo smaczne! Zamiast wody użyłam mleka, podwoiłam ilość dyni i dodałam rodzynki i suszoną żurawinę ... wyszły wilgotne i bardzo aromatyczne. Dziekuję za przepis!
    Anowid

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody